Petrof a jeho klavíry chtějí dál posilovat pozici v Číně a míří...

Petrof a jeho klavíry chtějí dál posilovat pozici v Číně a míří do Jižní Ameriky!

2522
Sdílejte

V Asii už Petrof klavíry prodává, nově se chce prosadit na trhu v Peru, Chile či Kolumbii. Posilování pozice na svém hlavním trhu v Číně je i přes zpomalování růstu tamější ekonomiky hlavním cílem východočeské společnosti Petrof Hradec Králové.

V letošním roce by měl odbyt do Číny tvořit až 28 procent jejích tržeb, zatímco loni to byla přesně jedna čtvrtina. „Ekonomika Číny je silná a stále roste víc než zbytek světa,“ řekla prezidentka a většinová majitelka společnosti Zuzana Ceralová Petrofová. Podle ní je Petrof na největším asijském trhu úspěšný také proto, že hra na piano patří do čínské kultury. I tak jsou v hradecké firmě, která patří mezi výrobci pian a klavírů k evropské špičce, velice obezřetní. Možná rizika eliminují obchodem s více partnery a nabídkou v Číně vyráběných značek Rösler a Schulze, čímž chtějí předejít problémům, které zažili dříve v USA.

Po Číně budou i letos hlavními odbytišti Petrofu Rusko a Japonsko s podíly obratu přibližně 20 a 15 procent. Obchodování s Ruskem neovlivnily ani sankce ze strany Evropské unie. „Obchod tam jde však ve vlnách podle vývoje kurzu rublu. Přes pokles v prvním pololetí očekáváme odbyt do Ruska na stejné úrovni jako loni,“ uvedla Ceralová Petrofová. Společnost, která po celém světě obchoduje s více než 70 zeměmi a export tvoří přes 90 procent jejích tržeb, si do budoucna hodně slibuje také od trhů v Malajsii, Singapuru a Austrálii.

Expanze do Jižní Ameriky

Nové příležitosti vidí Petrof  na trzích v Jižní Americe, především pak v Peru, Chile a Kolumbii. Export do Argentiny a Brazílie naopak komplikují daňové bariéry a nestabilní ekonomická situace. „Po naší nedávné obchodní cestě do Jižní Ameriky víme, že mají o evropské zboží zájem. První nástroje bychom tam mohli dodat již na vánoční trh,“ řekla Ceralová Petrofová.

Významné přínosy si firma, jejíž tržby by měly být letos na úrovni loňských 226 milionů korun, slibuje od nové vrcholové řady nástrojů značky Ant. Petrof. Tu podnik představil loni při příležitosti výročí 150 let od zahájení výroby. Chloubu podniku, koncertní klavír Ant. Petrof 275, vyvíjela firma pět let.

Nástroj, jehož cena je 160 tisíc euro (4,3 milionu korun), by měl podle Ceralové Petrofové splnit očekávání nejnáročnějších pianistů a Petrof by se s ním chtěl dostat na světová koncertní pódia.

„Zatím jsme dodali čtyři tyto nástroje a pátý máme ve výrobě,“ dodala prezidentka společnosti, která je představitelkou již páté generace Petrofů. Vrcholovou řadu doplní kratší verze klavíru Ant. Petrof 225, kterou chce firma představit na říjnovém hudebním veletrhu v Šanghaji. V dalším roce uvede  koncertní pianino Ant. Petrof 136.

Výroba zakázkového nábytku, která Petrofu pomohla překonat nedávnou hospodářskou krizi, v dnešní době opět ustupuje. „V krizi nám výroba nábytku pomohla, ale naší prioritou jsou piana a klavíry,“ uzavřela Ceralová Petrofová.

Hospodaření v letech 2008 až 2014
2008    2009    2010    2011    2012     2013     2014
Tržby (mil. Kč)     319      149      183      213      220        211       226
Zisk (mil. Kč)    +16,5     -137      -2,3   +27,6      +9       +8,1      +7,5
Zaměstnanců      380      180       186      195     213        219        210

Zdroj: www.jicinsky.denik.cz