Hradecké rychlíky jsou jedny z posledních, kterých se rozsáhlá modernizace Českých drah dosud téměř nedotkla.
„Během příštích týdnů nasadíme na tuto linku prvních osm velkoprostorových vozů, které jsme dosud využívali na spojích EuroCity. Jezdily například do Vídně, Budapešti nebo Žiliny. Cestující z Prahy do Hradce Králové a Trutnova tak získají stejný komfort cestování, jako nabízíme v komfortních mezistátních vlacích nejvyšší kategorie,“ říká Michal Štěpán, člen představenstva ČD zodpovědný za osobní dopravu.
Jsou to vozy řady Bpee, které cestujícím nabídnou klimatizaci, volbu míst za sebou nebo proti sobě se stolkem i elektrické zásuvky pro napájení mobilních telefonů, notebooků a další elektroniky.
České dráhy mezi Prahou, Hradcem Králové a Trutnovem letos vymění tři čtvrtiny osobních vozů v základní části souprav. Starší vozy zůstanou zatím jako doplněk pro posily, v každém rychlíků zůstane starší vůz se služebním oddílem.
Pokračuje tak rozsáhlá výměna rychlíkových vozů. Českým drahám se uvolnily vagony díky nákupu nových elektrických jednotek InterPanter, v minulosti také díky nákupu railjetů a modernizaci stávajících vozů pro rychlost do 200 kilometrů v hodině. Už loni v prosinci České dráhy na zmíněnou trať nasadily modernější vůz, který kombinuje první a druhou třídu, byl to ale jediný vůz v celé soupravě.
Prostor po vylepšení ale České dráhy mají na dalších tratí, modernizace se zatím nedotkla například vytížených rychlíků z Prahy do Děčína nebo spojů ze Vsetína či Luhačovic do Prahy. Dopravce se to snaží řešit alespoň tím, že jeden z vozů v soupravě je novější.