Východní Čechy na turistických veletrzích bude připomínat šlechtické sídlo

Východní Čechy na turistických veletrzích bude připomínat šlechtické sídlo

2963
Sdílejte

Královéhradecký a Pardubický kraj budou i v roce 2020 spolupracovat na společné propagaci turistické značky Východní Čechy. Letošním tématem jsou hrady a zámky. Připravený je i druhý společný ročník soutěže Cyklopecky.

„Zástupci Královéhradeckého kraje se zúčastní všech významných turistických veletrhů doma i v zahraničí. S Pardubickým krajem se budeme prezentovat na veletrzích cestovního ruchu: Holiday World v Praze v únoru, Infotour a cykloturistika v Hradci Králové v březnu, For Bikes v Praze v březnu,“ uvedl radní pro cestovní ruch a regionální rozvoj Pavel Hečko s tím, že první společná prezentace čeká oba kraje na největším slovenském veletrhu ITF v Bratislavě již na konci ledna.

Marketingovým tématem pro rok 2020 jsou hrady a zámky. „Královéhradecký kraj je na koncentraci šlechtických sídel nesmírně bohatý – třeba kousek od Hradce Králové leží nádherné novogotické sídlo Hrádek u Nechanic, za zmínku stojí rozhodně zámek v Opočně, těsně u hranic našeho kraje stojí hrad Kost, na Rychnovsku Potštejn a takovýchto malých i velkých historických skvostů tu jsou desítky. Rozhodně máme v tomto roce co nabídnout,“ doplnil hejtman Královéhradeckého kraje Jiří Štěpán.





„Letošní stánek Královéhradeckého a Pardubického kraje bude připomínat interiér šlechtického sídla. V pomyslné zámecké komnatě budou jednací stolky, které po obvodu ohradí informační pulty jednotlivých oblastí. U nich zájemci mohou získat užitečné informace, letáky a brožury. Věříme, že naše aktivity kraje v oblasti cestovního ruchu k nám přilákají spoustu návštěvníků, kteří si odsud odnesou spoustu zážitků a důvodů k návratu,“ doplnil radní Pavel Hečko.

V rámci dalších společných aktivit s Pardubickým krajem se opět připravuje druhý společný ročník soutěže Cyklopecky, která nabídne možnost vyrazit v sedle kola za výlety po území obou krajů a ještě se zúčastnit soutěže o hodnotné ceny.

V oblasti cestovního ruchu bude letošek pro Královéhradecký kraj přelomový, protože na začátku roku začne fungovat krajská destinační společnost, jejímž úkolem bude propagace kraje jako celku. Mezi zakládající členy patří vedle Královéhradeckého kraje sedm měst – Hradec Králové, Broumov, Dvůr Králové nad Labem, Hořice, Jičín, Náchod a Nová Paka, dále Krajská hospodářská komora Královéhradeckého kraje, sedm oblastních destinačních společností a Asociace turistických informačních center.




Hlavním bodem loňské společné expozice obou krajů na turistických veletrzích bylo téma cykloturistiky a expozici dominovala cyklověž, po jejímž obvodu se táhly prezentační pulty s polepy sportovců. Expozice nabídla jedenáct turistických oblastí obou krajů a praktické tipy na výlety, cyklovýlety nebo tištěné propagační materiály a mapy. V roce 2018 zvali promotéři turisty do kraje z prvorepublikové kavárny, která na veletrhu Holiday World získala druhé místo za nejpůsobivější expozici celého veletrhu.







zdroj: Královéhradecký kraj