Otevřou se přepážkové agendy jako osobní a řidičské doklady, pokladna, podatelna, a stejně tak bude možné vyřídit si své záležitosti na ostatních pracovištích magistrátu města. „Stále všem občanům doporučujeme, aby zvážili neodkladnost svých záležitostí. Doporučujeme kontaktovat předem spojovatelku nebo přímo příslušný odbor a svůj požadavek nejprve telefonicky projednat se zodpovědným zaměstnancem. Společně se pak mohou domluvit, zda je návštěva magistrátu skutečně neodkladná,“ říká Markéta Bartušová, tajemnice Magistrátu města Hradec Králové. „Nesmíme zapomínat, že stále platí mimořádné opatření ministerstva zdravotnictví zakazující volný pohyb osob, podle nějž lze na úřadech vyřizovat pouze neodkladné záležitosti,“ dodává Bartušová. Například platbu poplatků za odpady nebo psy mohou občané Hradce Králové nechat na později nebo využít bezhotovostního platebního styku. Splatnost těchto poplatků je prodloužena až do 15. července. Po dobu nouzového stavu se také za platné považují občanské průkazy a cestovní doklady, jejichž platnost skončila po 1. březnu 2020.
Na magistrátu města již platí důležitá ochranná a hygienická opatření. Zakázán je vstup do budovy osobám, které si nezakrývají dýchací cesty šátkem, šálou, rouškou nebo respirátorem. Na úřadě je nutné dodržovat dvoumetrové rozestupy a dbát na ohleduplnost vůči ostatním návštěvníkům. Pro veřejnost jsou také připraveny nádoby s desinfekcí rukou.
Zaměstnanci magistrátu budou pracovat ve směnném provozu. „Provoz magistrátu bude od příštího týdne rozdělen na dopolední a odpolední směny. Stále chceme dbát na minimalizaci osobního kontaktu a regulovat počet zaměstnanců na pracovišti. Směnný provoz nám toto umožní, zároveň budou zajištěny hodiny pro veřejnost v podobném rozsahu, v jakém platily před vyhlášením nouzového stavu, doplnila Bartušová.