Zastupitelé města Pardubic na svém posledním jednání rozhodovali o tom, zda je lepší vybudovat lávku, nebo podchod. Jaká varianta se nyní začne realizovat?
Je rozhodnuto, sídliště Dukla s nádražím spojí podle všeho lávka. Opozičním zastupitelům se sice výběr nepozdává, podle nich finanční rozdíl mezi lávkou a podchodem, není příliš velký. Tvrdí, že vedení města bylo o způsobu propojení se sídlištěm předem přesvědčeno. Odhady ale hovoří až o dvojnásobné ceně za podchod.
Nebezpečnou cestu přes koleje si každý den krátí nejeden obyvatel sídliště Dukla. Nyní ale věří, že se po letech lávky skutečně dočkají. Starosta Dukly Jiří Rejda (ANO 2011), pojmenoval situaci dokonale. „Přestaňte se už tady hádat a řešit, kdo je z koalice a kdo z opozice a začněte myslet na ty lidi, kteří na spojení čekají desítky let. Hlavně už něco rozhodněte.“
Lávka, v délce 240 metrů, by měla vyjít na téměř 45 milionů korun. Má ale i své kritiky, a to z řad architektů i širší veřejnosti. Vizualizace připomíná stavbu z druhé poloviny minulého století, střecha je oplechovaná, po stranách pletivo. Dokončená má být navíc až za 5 let, tedy do konce roku 2022.
„Nadchod má začít na samém kraji nástupišť u budoucího terminálu B pro linkovou dopravu a vyústit v ulici K Vápence, kde má zároveň vzniknout terminál Jih pro autobusy a parkovací dům pro 500 vozidel. Na tom samém místě by si lidé mohli kupovat i lístky na vlak,“ uvedla náměstkyně primátora města Pardubice, Helena Dvořáčková.