V rámci snahy o zefektivnění dodávek ochranných prostředků z centrálního skladu v Chrudimi směrem k praktickým lékařům, ale také poskytovatelům sociálních služeb či školským zařízením v regionu byl vytvořen elektronický evidenční a objednávkový systém. Díky němu získá kraj nejen upřesněné počty lékařů včetně aktualizovaných kontaktů, ale bude možné také lépe plánovat distribuci. Ta se nově nebude vztahovat na lékárníky a zubaře. Jejich zásobení přebírají příslušné komory.
„Bohužel se nám při plošném závozu stalo, že si lékaři z různých důvodů materiál na obcích s rozšířenou působností nevyzvedli. Především se jednalo o Pardubice, což je logické vzhledem k počtu lékařů, a tak se mohlo stát, že se jednotlivého lékaře nepodařilo informovat o to, kdy a kde si může dodávku vyzvednout. Tímto objednávkovým systémem vyžadujeme po lékařích určitou aktivitu, které spočívá ve vyplnění a odeslání objednávky materiálu, který budeme chtít dodávat jednou týdně. Samozřejmě chci požádat všechny, aby uváděli skutečně reálná čísla. Všechny požadavky budou samozřejmě hodnoceny a uspokojovány podle aktuálních skladových zásob,“ řekl hejtman Martin Netolický s tím, že v zájmu co nejrychlejší realizace kraj využívá pro evidenci požadavků na ochranné pomůcky volně dostupnou aplikaci, která neklade na uživatele žádné nároky stran technického zajištění.
Novinkou v rámci systému zásobování je vyčlenění lékárníků a stomatologů. „Podle aktuální informace je zásobování jak lékárníků, tak stomatologů řešeno skrze příslušné komory. Kraje tak jsou i nadále zodpovědné za ostatní ambulantní specialisty,“ uvedl hejtman.
V rámci jednoduchého formuláře vyplní lékař kromě své identifikace a příslušnosti k jednotlivým obcím s rozšířenou působností také počet úvazků a rozsah pracovních hodin, a dále požadavky na týdenní spotřebu roušek, respirátorů, rukavic, ochranných obleků či štítů. Příslušný formulář je k dispozici na internetových stránkách Pardubického kraje www.pardubickykraj.cz v sekci Nepřehlédněte.
zdroj: Pardubický kraj