Rekonstrukce pardubického multimodálního dopravního uzlu veřejné dopravy se dostává do další fáze. Cestující a řidiči v okolí pardubického nádraží se musí připravit na další komplikace.
Od pondělí 10. dubna čeká na cestující nová trasa k nádražní budově. Bude přístupná pouze z boku. Dlaždiči aktuálně dokončují žulovou mozaiku u bočního vchodu a právě tuto část stavaři otevřou pro pěší a budou pokračovat v dláždění na západní straně.
U budovy pošty se dokončuje také cyklověž. Dostala skleněné opláštění a brzy se začnou montovat vnitřní technologie. Zároveň u nádraží vzniká plocha se stojany pro 250 kol, které budou zastřešené. V okolí dochází k vysazování stromů a dalším úpravám zeleně.
Další problémy pro řidiče, ale také vznik parkoviště K+R
Problémy v následujících týdnech ale čekají opět na řidiče. Vrchní část hlavní silnice je nyní ofrézovaná. Na obnově povrchu křižovatek budou stavebníci pracovat o víkendech a v noci, aby co nejméně zdržovala automobilová doprava. Průjezdné mají být vždy tři pruhy ze čtyř. Dopravní tepna je velice frekventovaná a město Pardubice se zaručilo, že ji v době stavebních prací nebude zavírat. Dobrou zprávou je, že před nádražím vznikne nové stání pro vozy pardubické MHD, které bude vybaveno moderními systémy pro informovanost cestujících. Nově přibudou také nástupní a výstupní hrany pro pravidelné linkové autobusy v bezprostřední blízkosti nádraží, a parkoviště K+R (takzvané polib a jeď). Myslelo se také na kulturu a vznikne zde památník Jana Pernera, který se před lety zasloužil o vybudování železnice do Pardubic. Nejen pro maminky s dětmi vzniká také nová klidová zóna s vodním prvkem, která se přesune na vhodnější místo, než na kterém byla doposud. Informace poskytla mluvčí pardubického magistrátu Nataša Hradní.
Rekonstrukce a výstavba by měla vyjít na 176 milionů korun. Z této částky 108 milionů korun pokryje švýcarská dotace.