Biketowery – cyklověže čeká v Hradci revoluce. Stěhování i výstavba nových!

Biketowery – cyklověže čeká v Hradci revoluce. Stěhování i výstavba nových!

2970
Sdílejte

Verdikt ministerstva kultury, které se nechalo slyšet, že hotel Černigov nemá parametry kulturní památky, nepošle k zemi jen nejvyšší hradeckou budovu, ale i první evropský parkovací dům pro kola. Populární Bike Tower se bude muset přestěhovat vedle vlakového nádraží, kvůli výstavbě nového komplexu Clarion.

Na rozdíl od 40letého hotelu však ani ne tříletá věž dostane šanci na přežití. Radnice hodlá zařízení, které ubytovalo už více než 30 tisíc bicyklů, přestěhovat jinam. „Máme několik vytipovaných lokalit, ale dokud nebude jasno, nechci o nich mluvit,“ řekl náměstek hradeckého primátora Jindřich Vedlich.

Mezitím se však objevil jiný nečekaný problém. Město si vyhlédlo náhradní prostor před budovou drah, ale záměr padl kvůli příliš velké hustotě inženýrských sítí. Hradec také počká na vyjádření autora podoby Riegrova náměstí architekta Patrika Kotase i na stanovisko developerské společnosti CPI coby investora Clarionu.

„Pakliže cyklodomu hrozí vymístění kvůli plánům na demolici Černigova, je to další důvod, proč proti tomuto necitlivému záměru protestovat,“ uvedl na Facebooku krajský zastupitel Otakar Kalenda (ČSSD).

Město už začalo i s intenzivními přípravami na stavbu parkovací věže pro kola v areálu fakultní nemocnice. Věž, která pojme 106 bicyklů, vyroste u infekční kliniky. Letos by měla dostat základy a v roce příštím vyrůst. Stavba má bez daně stát 9,7 milionů korun.

Ve stejné fázi jako cyklověž v nemocnici je parkovací dům u hradecké univerzity. Tyto dva nové domy i další, které radnice plánuje u letního koupaliště Flošny, u zimního stadionu a u kongresového centra Aldis, by měly být součástí celé sítě, kterou by v budoucnu měl provozovat hradecký dopravní podnik. Jisté je, že už příští dva budou mít dvanáct místo původních osmi boků. Díky tomu se sem už vejdou kola ověšená taškami nebo doplňky. „Větší bude také vstupní prostor a zaparkovat bude možné i kola s dětskou sedačkou či stará prvorepubliková kola, která jsou delší,“ řekl spoluautor parkovacího domu Rudolf Bernart a uvedl, že se rovněž podstatně zkrátí čas k uskladnění kola: ze současných 35 vteřin na pouhých 14. Platební terminál bude komunikovat v několika jazycích a hradecký cyklista bude mít možnost platit městskou kartou.

Foto z výstavby cyklověže u obchodního centra Futurum. O výstavbě této věže jsme Vás informovali v článku.

stavba-cykloveze-hradec-kralove-2 stavba-cykloveze-hradec-kralove-1 stavba-cykloveze-hradec-kralove