Od soboty 2. února vyjedou nové trolejbusové linky č. 4 a 21. Linka č. 15, s pozměněnou trasou, která ve směru na Hlavní nádraží pojede nově kolem Střelnice a OD Tesco – Atrium. Úpravy jízdního řádu čekají i linky č. 1 a 2 na Nový Hradec, na který o jeden spoj z každé linky za hodinu ubude.
- Linka č. 4 s provozem v pracovních dnech dopravně posílí lokalitu Pod Strání a nabídne veřejnosti spojení do centra města a k Terminálu hromadné dopravy. Provoz zajistí kloubové trolejbusy a přepravní kapacita bude v pracovních dnech 300 osob za hodinu.
- Pro provoz linky č. 4 bude použita uvolněná kapacita, která vznikne snížením počtu spojů u linek č. 1 a 2 a to v případě obou linek o 1 spoj za hodinu. Počet spojů, které slouží pro spojení THD – centrum města – Moravské Předměstí se tedy nezmění.
Nové spojení do Pod Strání
Nově se tak cestující z Pod Strání dostanou přímou linkou na zastávky Na Brně, Futurum, Komenského, Muzeum a Centrál.
„Linka č. 21 zajistí v pracovních dnech nové spojení do lokality, která byla při svém vzniku přednostně územím klidného bydlení s přiměřenou docházkovou vzdáleností na zastávky MHD v Čajkovského ulici. Nová trolejbusová linka má za cíl spojit tuto lokalitu s centrem města, kde je možnost přestupu na jiné linky MHD do různých směrů. Provoz zajistí trolejbusy s pomocným bateriovým pohonem, který bude využit pro jízdu ulicemi Na Brně a U Parku, kde není trolejové vedení,“ uvedl Dopravní podnik města Hradce Králové.
Linkou 15 konečně na čas?
U linky č. 15 bude provedena drobná změna trasy, která má za cíl eliminovat zpoždění vznikající z důvodu časté dopravní kongesce na Gočárově třídě ve směru ke křižovatce U Koruny. U linky č. 15 bude změněna trasa pouze v jednom směru jízdy a to z Ulrichova náměstí, kde linka nepojede problematickým úsekem Gočárovy třídy, ale odbočí do ulice Střelecké a kolem OD TESCO přijede na Hlavní nádraží. Dále pokračuje beze změny. Jízdní řád linky č. 15 v ostatních částech trasy se nemění.
Linkou 27 pohodlně a ekologicky pomocí trolejbusů
Také na lince č. 27 bude zahájen postupný přechod na trolejbusový provoz bez změny jízdního řádu. Trolejbusy na pomocný bateriový pohon překonají část trasy přes Palachovu, Benešovu a Masarykovu ulici, kde není trolejové vedení. Spoje obsluhující Skladištní oblast budou i nadále zajištěny kloubovým autobusem v celé své trase.
Dopravní podnik připravuje dále změnu trasy na nemocniční lince č. 19, která zajíždí do areálu FN, ta by měla později jezdit přes zastávky Aldis, Labský most, OD Tesco a Atrium, Hlavní nádraží a končit až na zastávce Terminál HD.
Trasa linky č. 4:
- Linka č. 21 zajistí v pracovních dnech nové spojení do lokality, která byla při svém vzniku přednostně územím klidného bydlení s přiměřenou docházkovou vzdáleností na zastávky MHD v Čajkovského ulici. Nová trolejbusová linka má za cíl spojit tuto lokalitu s centrem města, kde je možnost přestupu na jiné linky MHD do různých směrů. Provoz zajistí trolejbusy s pomocným bateriovým pohonem, který bude využit pro jízdu ulicemi Na Brně a U Parku, kde není trolejové vedení.
Trasa linky č. 21:
Nový jízdní řád (od 2.2.2019) linky č. 21 je uveden níže v příloze.
- U linky č. 15 bude provedena drobná změna trasy, která má za cíl eliminovat zpoždění vznikající z důvodu časté dopravní kongesce na Gočárově třídě ve směru ke křižovatce U Koruny. U linky č. 15 bude změněna trasa pouze v jednom směru jízdy a to z Ulrichova náměstí, kde linka nepojede problematickým úsekem Gočárovy třídy, ale odbočí do ulice Střelecké a kolem OD TESCO přijede na Hlavní nádraží. Dále pokračuje beze změny. Jízdní řád linky č. 15 v ostatních částech trasy se nemění.
Část nové trasy linky č. 15 ve směru Lochenice (Plotiště):
Jízdní řád (od 2.2.2019) linky č. 15 se změnou trasy je níže v příloze.
Zavedení trolejbusového provozu na lince č. 27:
- Na lince č. 27 bude zahájen postupný přechod na trolejbusový provoz bez změny jízdního řádu. Trolejbusy na pomocný bateriový pohon překonají část trasy přes Palachovu, Benešovu a Masarykovu ulici, kde není trolejové vedení.
- Spoje obsluhující Skladištní oblast budou i nadále zajištěny autobusem v celé trase.
Přílohy: