50. ročník – Pochod za Rumcajsem – Jičín – sobota 26. března

1823
Sdílejte

Start a prezence: V sobotu 26. března 2016 od 6.00 do 11.00 hodin na velkém nádvoří jičínského zámku na Valdštejnově náměstí 1. Startovní lístky si lze zajistit během března v Městském informačním centru Jičín na téže adrese.

Cíl: Shodný s místem startu v sobotu 26. března 2016 do 18.00 hodin.
Odměna: Každý účastník, který zaplatí startovné, dostane na startu pamlsek. Pokud projde všemi kontrolami zvolené trasy a dojde nejpozději do 18.00 hodin do cíle, obdrží barevný účastnický list s motivem Rumcajsovy rodiny, suvenýr a čaj. Čaj bude i na jedné z kontrol zvolené trasy. Na dětských trasách jsou navíc na kontrolách bonbony, hry, tvůrčí dílna apod. K potkání bude i Rumcajs s Mankou a Cipískem. Pro dospělé na 52 kilometrové trase je připraveno tekuté občerstvení na Kosti.

Trasy: dětské 3, 7, 9 km, pro kočárky 6 km, dospělácké 14, 21, 28, 38 a 52 km.
Startovné: 20 Kč pro všechny trasy, vyjma 52 km; 30 Kč pro trasu 52 km.
Upozornění: Trasy pochodu vedou Chráněnou krajinnou oblastí Český ráj. Pohybujte se jen po vyznačených trasách pochodu! Buďte ohleduplní k přírodě, majetku obyvatel a ostatním účastníkům. Nevyhazujte cestou žádné odpadky.
Chovejte se podle pravidel slušného chování a podle zákonů ČR. Pochod se pořádá za každého počasí. Každý účastník jde na vlastní nebezpečí, je odpovědný sám za sebe.
KČT – odbor Jičín děkuje a přeje: „Zdrávi došli!“

POPIS TRAS

Dětské trasy:
3 km: Valdštejnovo náměstí > červená >bránou na Žižkovo náměstí > vlevo a hned mírně vpravo Havlíčkova > rovně za kruhovým objezdem lipová alej > lipovou alejí až na začátek Soudné > vlevo ulicí > solná jeskyně (kontrola 8.00-12.00, čaj) > vlevo Skautská > vpravo skautský srub (kontrola 9.00-14.00) > zpět Skautská > rovně Štrauchova > vlevo bývalá kasárna > lipová alej > vpravo červená > Havlíčkova > Žižkovo náměstí > Valdštejnovo náměstí.

7 km: Valdštejnovo náměstí > červená >bránou na Žižkovo náměstí > vlevo a hned mírně vpravo Havlíčkova > rovně za kruhovým objezdem lipová alej > lipovou alejí > Libosad – lodžie (kontrola 8.00-13.00, čaj, tvůrčí dílna) > žlutá > Zebínský dvůr > modrá > Zebín u koní (kontrola 9.00-14.00 > U Bílého mlýna (samokontrola, zjistit počet směrovek) > pod Čeřovkou za zahrádkářskou kolonií > vlevo pěšinou pod Čeřovkou > skautský srub (kontrola 9.00-14.00) > Skautská > rovně Štrauchova > vlevo bývalá kasárna > vpravo červená > Havlíčkova > Žižkovo náměstí > Valdštejnovo náměstí.

9 km: Valdštejnovo náměstí > červená >bránou na Žižkovo náměstí > vlevo a hned vpravo Havlíčkova > rovně za
kruhovým objezdem lipová alej > sportovní areál, aquacentrum > vpravo > U Stadionu > na konci vpravo U Trati > vlevo mezi garáže k železniční trati u zahrádkářské kolonie > přes přejezd > hráz rybníka Šibeňák > vlevo pěšinou kolem rybníku Šibeňák > Řáholeček (samokontrola, zjistit počet balvanů postavených uprostřed louky) > pěšinou přes louku a lesem > hráz rybníka Hádek > vlevo a po 100 metrech vpravo polní cestou mezi poli > rozcestí u Libosadu > vlevo železniční přejezd > Libosad – lodžie (kontrola 8.00-13.00, čaj, tvůrčí dílna) > žlutá > Zebínský dvůr > modrá > Zebín u koní (kontrola 9.00-14.00 > U Bílého mlýna (samokontrola, zjistit počet směrovek) > pod Čeřovkou za zahrádkářskou kolonií > vlevo pěšinou pod Čeřovkou > skautský srub (kontrola 9.00-14.00) > Skautská > rovně Štrauchova > vlevo bývalá kasárna > vpravo červená > Havlíčkova > Žižkovo náměstí > Valdštejnovo náměstí.
Trasa pro kočárky:
6 km: Valdštejnovo náměstí > červená >bránou na Žižkovo náměstí > vlevo a hned vpravo Havlíčkova > rovně za
kruhovým objezdem lipová alej > Soudná > Libosad – lodžie (kontrola 8.00-13.00, čaj, tvůrčí dílna) > žlutá > Zebínský dvůr > modrá > Zebín u koní (kontrola 9.00-14.00 > vlevo panelovou cestou > Skautská > skautský srub (kontrola 9.00-15.00) > Skautská > rovně Štrauchova > vlevo bývalá kasárna > vpravo červená > Havlíčkova > Žižkovo náměstí > Valdštejnovo náměstí.

Trasy pro dospělé (místa s hvězdičkou označují možnost občerstvení v místních provozovnách – bez záruky):
14 km: Valdštejnovo náměstí* > modrá > rybník Kníže > Kbelnice* > Bradačka > Brada* > Pod Přivýšinou > žlutá > rybník Němeček > modrá > autokemp Jinolické rybníky – Oborský rybník* (kontrola 8.30-13.30, čaj) > Prachov, vstup do skal* > žlutá vlevo > Prachov, okraj > Holín > červená vlevo > rybník Kníže > Valdštejnovo náměstí*.

21 km: Valdštejnovo náměstí* > modrá > rybník Kníže > Kbelnice* > Bradačka > Brada* > Pod Přivýšinou > Prachov, okraj* > Prachov, vstup do skal > žlutá > Branka > Pod hotelem Skalní město > Parkhotel Skalní město* > zelená > Na Stájích > červená vpravo > Pařez, zřícenina (kontrola 7.30-12.30, čaj) > silnice vlevo > Blata* > vlevo silnicí > Maršov, bus > vlevo pěšinou > Maršov > zelená vpravo > Ervínův hrad > Pod Malou Svinčicí > Pod Velkou Svinčicí > Pod Šikmou věží > modrá > Šikmá věž, hotel* > Prachov, vstup do skal* > žlutá vlevo > Prachov, okraj > Holín > červená vlevo > rybník Kníže > Valdštejnovo náměstí*.
28 km: Valdštejnovo náměstí* > modrá > rybník Kníže > Kbelnice* > Bradačka > Brada* > Pod Přivýšinou > Prachov, okraj* > Prachov, vstup do skal > žlutá > Branka > Pod hotelem Skalní město > Parkhotel Skalní město* > zelená > Na Stájích > červená vpravo > Pařez, zřícenina (kontrola 7.30-12.30, čaj) > Pod Střelečskou hůrou > Mladějov, bus* (kontrola 9.00-14.00) > zpět po červené na křižovatku před železničním přejezdem > opustit červenou vpravo přes železniční přejezd > hned vpravo za přejezdem podél trati > po 100 metrech vlevo polní cestou k Mladějovské horce > rovně polní cestou > Hubojedy > vpravo u křížku cyklotrasou 4364 > 200 m Hubojedy, bus > vlevo polní cestou > Všeliby, zemědělský objekt > vlevo silnicí 300 m > vpravo > Všeliby > Betlém (samokontrola, zjistit druh stromu – stojícího velikána uprostřed obce > na konci obce na křižovatce vlevo kolem altánku > polní cestou do lesa > lesní cestou 1,3 km > vlevo silnice na Blata > po 200 m vpravo silničkou do Maršova > zelená vpravo > Ervínův hrad > Pod Malou Svinčicí > Pod Velkou Svinčicí > Pod Šikmou věží > modrá > Šikmá věž, hotel* > Prachov, vstup do skal* > žlutá vlevo > Prachov, okraj > Holín > červená vlevo > rybník Kníže > Valdštejnovo náměstí*.
38 km: Valdštejnovo náměstí* > modrá > rybník Kníže > Kbelnice* > Bradačka > Brada* > Pod Přivýšinou > Prachov, okraj* > Prachov, vstup do skal > žlutá > Branka > Pod hotelem Skalní město > Parkhotel Skalní město* > zelená > Na Stájích > červená vpravo > Pařez, zřícenina (kontrola 7.30-12.30, čaj) > Pod Střelečskou hůrou > Mladějov, bus* (kontrola 9.00-14.00) > Dolní mlýn > Svitačka, tábořiště > Trosky, restaurace* (kontrola u parkoviště 9.30-14.30) > (možnost výstupu na hrad Trosky po zelené) > zelená > Svitačka, tábořiště > Křenovy > Dolní mlýn > červená > Mladějov, bus > po červené na křižovatku před železničním přejezdem > opustit červenou vpravo přes železniční přejezd > hned vpravo za přejezdem podél trati > po 100 metrech vlevo polní cestou k Mladějovské horce > rovně polní cestou > Hubojedy > vpravo u křížku cyklotrasou 4364 > 200 m Hubojedy, bus > vlevo polní cestou > Všeliby, zemědělský objekt > vlevo silnicí 300 m > vpravo > Všeliby > Betlém (samokontrola, zjistit druh stromu – stojícího velikána uprostřed obce > na konci obce na křižovatce vlevo kolem altánku > polní cestou do lesa > lesní cestou 1,3 km > vlevo silnice na Blata > po 200 m vpravo silničkou do Maršova > zelená vpravo > Ervínův hrad > Pod Malou Svinčicí > Pod Velkou Svinčicí > Pod Šikmou věží > modrá > Šikmá věž, hotel* > Prachov, vstup do skal* > žlutá vlevo > Prachov, okraj > Holín > červená vlevo > rybník Kníže > Valdštejnovo náměstí*.
52 km: Valdštejnovo náměstí* > modrá > rybník Kníže > Kbelnice* > Bradačka > Brada* > Pod Přivýšinou > Prachov, okraj* > Prachov, vstup do skal > žlutá > Branka > Pod hotelem Skalní město > Parkhotel Skalní město* > zelená > Na Stájích > červená vpravo > Pařez, zřícenina (kontrola 7.30-12.30, čaj) > Pod Střelečskou hůrou > Mladějov, bus* (kontrola 9.00-14.00) > Dolní mlýn > Svitačka, tábořiště > Trosky, restaurace* (kontrola u parkoviště 9.30-14.30) > (možnost výstupu na hrad Trosky po zelené) > zpět Svitačka, tábořiště > červená vpravo > Křenovy > Nebákov, hotel* > U Přibyla > Údolí Žehrovky > Libošovice, kostel* > Prokopské údolí > Kost, hrad* (samokontrola, tekuté občerstvení) > žlutá vlevo > Libošovice, žst. > Libošovice, bus > opustit žlutou vlevo silnicí > Nepřívěc > polní cestou > Hůra > Babylon > Stéblovice, bus > (nevšímáme si zeleného značení!) silnicí 281 vlevo až do Mladějova > Mladějov, bus > po červené na křižovatku před železničním přejezdem > opustit červenou vpravo přes železniční přejezd > hned vpravo za přejezdem podél trati > po 100 metrech vlevo polní cestou k Mladějovské horce > rovně polní cestou > Hubojedy > vpravo u křížku cyklotrasou 4364 > 200 m Hubojedy, bus > vlevo polní cestou > Všeliby, zemědělský objekt > vlevo silnicí 300 m > vpravo > Všeliby > Betlém (samokontrola, zjistit druh stromu – stojícího velikána uprostřed obce > na konci obce na křižovatce vlevo kolem altánku > polní cestou do lesa > lesní cestou 1,3 km > vlevo silnice na Blata > po 200 m vpravo silničkou do Maršova > zelená vpravo > Ervínův hrad > Pod Malou Svinčicí > Pod Velkou Svinčicí > Pod Šikmou věží > modrá > Šikmá věž, hotel* > Prachov, vstup do skal* > žlutá vlevo > Prachov, okraj > Holín > červená vlevo > rybník Kníže > Valdštejnovo náměstí*.