Reakce obyvatel na rušení spojů MHD – proč se raději nezruší ZELENÁ...

Reakce obyvatel na rušení spojů MHD – proč se raději nezruší ZELENÁ LINKA? Jak to s ní tedy je?

5655
Sdílejte

Od úterý 3. dubna dochází ke zrušení některých spojů v Královéhradecké MHD, ruší se také například zcela linka 24R (více se dočtete zde). Pokud se začtete do komentářů, které o tom lze najít na sociálních sítí:

Tereza Bohdanecká Radši zrušte velmi „povedenou“ Zelenou linku a nechte 24R, kterou lidé využívají. Zelená linka by asi nikomu nechyběla, ale kolik lidí jezdí 24R na nádraží, hmm? Přemýšlejte!




Veronika Hanušová Zrovna linka č. 6 je využívaná dost, nechápu proč omezit zrovna ji 🙁 a ta slavná „Zelená linka“, tak tu když stojím a právě třeba čekám na tu 6, vidím vždy skoro prázdnou.

Tereza Jarošová Tak hlavně že zelená linka je výdělečná ! Bych chtěla vidět statistiku kolik lidí ji využije a kolik lidi využívá 24R nebo 6

Ondra Wulfik Hlavně že stále propagujete jak jste nepostradatelný jak se s vámi pohodlně dostanu kam potrebuji a pak tady zrusite linky které mají smysl a linky které jsou úplně k ničemu “ zelená linka “ zůstanou. Jsem rád že to vaše slavné MHD využívám hodně málo.

Jindra Gončarovová Lžičařová proč nezrušíte zelenou linku a hned máte 1 řidiče




Jakub Gulyás tak zrušte tu vaší prázdnou zelenou linku a je

Jak to tedy je se ZELENOU LINKOU?

Mnoho obyvatel netuší, že Zelená linka není žádný „výmysl“ vedení, jak už starého a nebo od roku 2018 nového ředitele Dopravního podniku města Hradce Králové. Zelenou linku si objednává a také platí město Hradec Králové jako takové. A kde že se vlastně nápad na tuto linku ZDARMA vzal? Stačí se začíst do předvolebních programů z roku 2014 – předvolební program Královéhradeckého Demokratického Klubu, který momentálně stále vládne radnici v Hradci Králové.

Citace z webu HDK – sekce volební program http://hdkhk.cz/priority-hdk/




DOPRAVA
–          MHD
o   Propojení s Oredem – urychlení
o   Zelená linka zdarma v centru města (zelené autobusy zdarma mezi Terminálem a historickým centrem)
o   Hradečáci nad 70 let jízdné zdarma
o   Optimalizace jízdních řádů
o   Wifi ve vozech MHD

Takže pokud občané nadávají na onu ZELENOU LINKU, tak je sice hezké, že nadávají Dopravnímu podniku, ale ten jen plní to, co si jeho „majitel“, tedy město Hradec Králové, u něho objednává. Pokud se to občanům nelíbí, mají možnost si na to vzpomenout v období voleb, které nás na podzim čekají a nebo napsat rovnout těm, respektive hlavně tomu, kdo o tom rozhoduje a tím je primátor města Hradec Králové https://www.hradeckralove.org/hradec-kralove/primator

Ten ještě před jejím zavedením uvedl pro server idnes.cz toto

Rovněž HDK zdůrazňuje, že bezplatná zelená linka nebyla jen předvolebním výstřelem.„Byl by to spoj, který by jezdil v krátkých časových intervalech mezi terminálem, nádražím, středem města, objel by historické centrum a zase by se vracel zpět,“ představuje nápad primátor Zdeněk Fink. Domnívá se, že bezplatná linka by pro město nebyla příliš velkou finanční zátěží a že by měla dva pozitivní efekty: „Lidé, kteří zatím nebyli ochotní MHD používat, by si na hromadnou dopravu zvykli a zbytečně by se nepohybovali po městě auty. Do budoucna by tato linka mohla znamenat i úpravu jízdních řádů tak, aby všechny autobusy nejezdily z konečné na konečnou.“Zdroj: https://hradec.idnes.cz/slevy-na-mhd-v-hradci-kralove-did-/hradec-zpravy.aspx?c=A141023_2110076_hradec-zpravy_kvi

Případně další vyjádření na http://zpravy.hradeckralove.cz/predvolebni-sliby-v-hradci-lakaji-na-dokonceni-stadionu-i-levnejsi-mhd-17336/




A proč je řidičů MHD málo?

Jak jistě zcela každý z Vás ví, nedostatek pracovních sil trápí nejen DP města Hradce Králové – stejně tak jiné dopravce po celé ČR, (stačí se na chvilku postavit na terminál hromadné dopravy a podívat se kolik dopravců vozí na autobusech reklamu na to, že se hledají řidiči), ale i jiné profese. Mnoho z Vás nejednou zanadávalo na fronty například v prodejnách Kaufland. Je problém ale sehnat také pracovníky do bankovního sektoru, kanceláří, do fabrik… prostě a jednoduše všude. Ano, skoro vždy je to otázka peněz. Ve svých inzerátech momentálně Dopravní podnik nabízí mzdu až 27 500 Kč – hrubého. Opět mnoho komentujících navrhuje … tak jim přidejte a bude klid… ale kdo myslíte, že o platech řidičů rozhoduje? Ano, opět je to vedení města Hradec Králové. Nikoliv vedení Dopravního podniku. Za těch skoro 28 tisíc, ale není moc o co stát. Kdo z Vás kdy stál v koloně na Gočárově třídě a nervově kolaboval? Nebo na křižovatce u Milety…




A teď si představte, že řidiči MHD to takto projíždí několikrát denně. Směny od 4 ráno, nebo naopak do půlnoci. Jezdí pro Vás 365 dní v roce. Často i minimem volna během měsíce či dvou, kdy slouží na hranici zákona s maximálně jedním dnem volna během týdne (tedy 7 dnů, žádné volné víkendy, jako má mnoho z Vás). A pak se dočkají jen kritiky od občanů, že si vozí p*del v zaprděné kabince celý den… ale o tom, že mají zodpovědnost, o které se mnohým občanům ani nezdá… to už vidí málo kdo.

Například od 1. dubna a opravdu to není aprílový žert, nabízí Dopravní podnik města Brna náborový příspěvek až ve výši 100 000 Kč. Ale ani tam se nedaří řidiče najít a mnoho nových se tam nehrne.




Takže pokud to shrneme, není vždy vše tak černobílé, jak to vypadá. Vedení Dopravního podniku může dělat jen to, co mu město Hradec Králové dovolí a co si u něj objedná. A pokud řidiči nejsou a nedaří se jim kvůli nízkým platům versus vysoké zodpovědnosti najít, nastává potom bohužel čas, škrtat linky, než ohrožovat cestující.

Možná ještě jedna „maličkost“ na závěr. Někdy by neškodila také větší ohleduplnost ze strany cestujících k řidičům i obráceně. Aby řidiče práce více bavila a dařilo se jim tam třeba do svých řad přivést nové kolegy – kamarády.

(JoM)