Lidé kritizují nový cykloruh ve Dvoře Králové nad Labem, způsobí údajně více...

Lidé kritizují nový cykloruh ve Dvoře Králové nad Labem, způsobí údajně více nehod.

356
Sdílejte

Kritické reakce vyvolala snaha královédvorské radnice pustit cyklisty do jednosměrek v historickém centru města. Náměstí Republiky a Odboje spojil v obou směrech pruh pro cyklisty. Podle obyvatel Dvora Králové nad Labem však hrozí karamboly.

Zatímco na náměstích Odboje a T. G. Masaryka se změnilo pouze svislé dopravní značení, okolo kostela vznikl 100 metrů dlouhý červený pruh pro cyklisty. Končí u frekventované křižovatky s Husovou ulicí, kde vyjíždějí vozidla z Masarykova náměstí a také z hlavní silnice. Za křižovatkou jsou místo červeného a výrazného pruhu jen grafické znaky na dlažbě, které se rychle odřou.

Obyvatele a řidiče měst jako Hradec Králové či Pardubice takového pruhy dnes nepřekvací a jejich počet neustále přibývá. Obyvatelům Dvora Králové ale novinka nedává spát a proto nejen na sociálních sítích nešetří kritikou. Obávají se vyšší nehodovosti v místě u kostela, kde cyklopruh kříží hlavní silnici.

„Cyklostezky jsou rozhodně skvělá věc, ale musí mít nějakou myšlenku, respektovat i jiné druhy dopravy, musí být bezpečné, což se zrovna o křížení se silnicí říct nedá. Nebude trvat dlouho, než se tam stane nějaký karambol,“ míní například Jan Mácha.

„Nechápu, k čemu je cyklostezka, kde si cyklista musí čtyřikrát dávat pozor, aby ho na tom krátkém úseku nesrazilo auto,“ upozorňuje další z komentářů. Občané Dvora také kritizují estetickou stránku. „Vždyť to nemá hlavu a patu. Červený pruh kolem kostela? Vypadá to fakt úchvatně,“ říká s nadsázkou Nikola. Úředníci radnice si za svým rozhodnutím stojí. Vedoucího odboru dopravy Jana Sedláčka uvádí, že je na této trase velká koncentrace cyklistů a toto výrazné barevné řešení má zvýšit jejich bezpečnost. „Dopravní policie požadovala zvýraznění pruhu pro cyklisty, protože jde o místa, kde se pohybuje velké množství vozidel, a je třeba, aby cyklisté měli jasně vyznačený jízdní koridor a minimalizovalo se riziko střetu s vozidly,“ uvedl pro server idnes.cz.

Dvůr čeká další rozvoj cyklodopravy
Zprůjezdnění historického centra pro cyklisty není jediným příspěvkem města k rozvoji cyklodopravy. Do konce listopadu bude dokončen 600 metrů dlouhý úsek nové cyklostezky v ulici 28. října ve směru k vlakovému nádraží, od Denisova náměstí po Základní školu 5. května. „Pro rok 2016 se připravuje rekonstrukce Benešova nábřeží a Štefánikovy ulice, kde také počítáme s infrastrukturou pro cyklisty,“ naznačuje šéf dopravního odboru.

Vytvořením cyklopruhu v okolí kostela přišli řidiči o čtyři parkovací místa. Nově se parkuje pouze na pravé straně vozovky, podélné parkování se změnilo na šikmé, což ještě více zúžilo silnici. Auta při výjezdu z parkoviště musí couvat do hlavní silnice. „Celé řešení je v zóně s povolenou rychlostí 30 kilometrů v hodině a zbylá šířka vozovky je obdobná jako v jiných místech a ulicích s jednosměrným provozem,“ vysvětluje Jan Sedláček a podotýká, že ani parkoviště za kostelem není během dne využíváno stoprocentně.

170 169