Jaké změny Vás čekají podle nového vlakového jízdního řádu?

Jaké změny Vás čekají podle nového vlakového jízdního řádu?

542
Sdílejte

Dokončované zdvojkolejnění trati Pardubice – Hradec Králové v úseku mezi Stéblovou a Opatovicemi nad Labem přinese zrychlení vlaků mezi oběma krajskými městy. Ve stanicích Stéblová a Opatovice nad Labem-Pohřebačka již nebude nutné čekat na protijedoucí vlaky. Ty tak budou jezdit až 160 km/h, z Pardubice do Hradce Králové (či zpět) bude cesta trvat 17 minut.

K mírnému zrychlení spojů dojde díky zlepšení stavu infrastruktury také na trati Pardubice – Havlíčkův Brod. Zároveň se zlepší přestupní vazby v Pardubicích-Rosicích nad Labem a Pardubicích hlavním nádraží.

Situaci bude nadále ovlivňovat rozsáhlá výluková činnost, která v tomto roce dosáhne nejvyšší intenzity za několik posledních desítek let. Hlavní stavební práce trvající dva až tři měsíce v rámci revitalizací se budou konat na tratích 026 (úsek Náchod – Hronov), 031 (úsek Předměřice nad Labem – Smiřice) a 040 (úsek Trutnov – Roztoky u Jilemnice).

Rozsáhlá stavební činnost bude též na vlakových tratích 021 mezi Potštejnem a Letohradem a 041 okolo Libuně.

vlakove-spojeni-vychodni-cechy

Novinky ve vlakovém jízdním řádu od 13. prosince v Královéhradeckém kraji

V neděli 13. prosince začne platit nový jízdní řád pro rok 2016. V Královéhradeckém kraji zůstane rozsah regionální dopravy na úrovni současného jízdního řádu. K nejvýznamnějším změnám bude patřit výrazné zrychlení dopravy z Hradce Králové do Pardubic po dokončení dvoukolejného úseku Opatovice nad Labem – Stéblová, prodloužení spěšného vlaku „Ostaš“ v období letní sezóny do Adršpachu a zavedení školního vlaku z Hronova do Náchoda. Nový jízdní řád bude platit až do 10. prosince 2016.

Regionální vlaky, objednané Královéhradeckým krajem, ujedou v období 2016 celkem 5,33 mil. vlakových kilometrů, denně vlaky ujedou 14 564 kilometrů. Oproti roku 2015 je to mírný nárůst o 0,7 %.  Celkem pojede v novém období 679 regionálních vlaků. V pracovní den bude vypraveno 611 vlaků, v sobotu 452 a v neděli 458. Dále na území kraje denně pojede 50 dálkových vlaků, podobně jako v současném jízdním řádu.

Všechny dálkové i regionální vlaky mohou používat také zákazníci integrovaných dopravních systémů VYDIS a IREDO. Integrovaný systém IREDO, by neměl doznat změn územní působnosti.

Jízdní řád 2015/16 v Královéhradeckém kraji přináší několik změn. Situaci v osobní dopravě bude nadále ovlivňovat rozsáhlá výluková činnost Správy železniční dopravní cesty, která v tomto roce dosáhne nejvyšší intenzity za několik posledních desítek let. Hlavní stavební práce trvající dva až tři měsíce v rámci revitalizací (rekonstrukce tratě s dílčím zlepšením parametrů) se budou konat na tratích 026 (úsek Náchod – Hronov), 031 (úsek Předměřice nad Labem – Smiřice) a 040 (úsek Trutnov – Roztoky u Jilemnice). Rozsáhlá stavební činnost bude též na tratích 021 mezi Potštejnem a Letohradem a trati 041 okolo Libuně.

Změny v jízdním řádu vlaků ČD na jednotlivých tratích Královéhradeckém kraje

Na tratích, které nejsou v přehledu zmiňovány, nedochází k podstatnějším změnám.

Tratě 020, 021, 022, 023 a 026 (Týniště nad Orlicí, Náchod, Broumov)

  • Na vybrané osobní vlaky Doudleby nad Orlicí – Náchod, Častolovice – Rychnov nad Kněžnou a Hradec Králové – Chlumec nad Cidlinou (o víkendu) budou nadále nasazovány motorové vozy řady 841 „Stadler“ s klimatizací a nízkopodlažní částí. Nově budou tato vozidla provozována i na trati 023 Doudleby nad Orlicí – Rokytnice v Orlických horách, kde v sobotu a neděli zajistí většinu dopravy. Pro provoz v Královéhradeckém kraji byla v průběhu roku 2015 pronajata čtyři tato vozidla na dobu 6 let.
  • Osobní vlak Os 5215 z Chlumce nad Cidlinou do Hradce Králové pojede o 25 minut dříve (příjezd v 6:59) a zajistí tak o víkendu návaznost směrem do Pardubic a Letohradu.
  • Ukončení modernizace stanic Týniště nad Orlicí a Častolovice umožní zpravidelnění jízdního řádu na tratích 020 v úseku Choceň – Týniště n.O. a 021 Týniště nad Orlicí – Letohrad. V pátek bude nově posílen osobní vlak Os 5129 v úseku Týniště n.O. (odj. 14:32) – Částolovice o motorový vůz „Stadler“, který pojede přímo do Rychnova nad Kněžnou a zvýší tak kapacitu vlaku v páteční dopravní špičce.
  • Nejvýraznější změna na trati 026 bude prodloužení současných dopoledních spěšných vlaků Choceň – Náchod (pod čísly 1870/73) z Náchoda (odj. 9:42) do Adršpachu (příj. 10:45) a zpět (odj. z Adršpachu v 11:12, příj. do Náchoda v 12:19) pod názvem „Ostaš“, a to denně od května do srpna. Bude tak zajištěno nejenom přímé spojení do turistické oblasti Teplicko-Adršpašských skal, ale i možnost nástupu na turistické značky směr Ostaš, Maršovské údolí či Jiráskovy skály. Vlak v úseku Hronov – Adršpach obslouží všechny zastávky a v Chocni bude mít ráno přípoje z Brna a Prahy a odpoledne opačně.
  • Spěšný vlak Sp 1750 s odjezdem z Náchoda ve 12:01 bude jezdit v období letní sezóny do Meziměstí i v sobotu a v úseku Meziměstí – Broumov denně.
  • Nový osobní vlak Os 5147 pojede z Hronova (odj. 7:36) do Náchoda ve dnech školního vyučování.

Tratě 030, 031 a 032 (Jaroměř – Hradec Králové – Pardubice, Hradec Králové – Trutnov)

  • Jízdní řád na trati 031 v úseku Hradec Králové – Pardubice bude znamenat výrazné zrychlení a zpravidelnění dopravy díky dokončení modernizace úseku Opatovice nad Labem – Stéblová. Dvoukolejný úsek umožní rychlost až 160 km/h, kterou využijí především spěšné vlaky vedené jednotkou řady 440 „Regiopanter“. Nejrychlejším spojením krajských měst bude rychlík 883 Bouzov, který pojede bez zastávky 16 minut, spěšné vlaky se zastavením v Pardubicích-Rosicích nad Labem budou mít jízdní dobu 17 minut. Významně zrychlí i osobní vlaky z dnešních 27 – 30 minut na 22 – 23 minut. Díky dvojkolejnému úseku se zvýší i spolehlivost dopravy, zejména se omezí četnost čekání na protivlaky při křižování ve stanicích (při jejich dílčím zpoždění, např. čekáním na přípoj v Pardubicích, nebo Hradci Králové).
  • Spěšný vlak Sp 1783 z Trutnova (odj. 5:41) do Pardubic zvládne celou trasu o 14 minut rychleji a bude mít nově přípoj na SC 241 Košičan. V druhém směru bude veden Sp 1874 Pardubice (odj. 8:40) – Trutnov (příj.10:20), oproti současnému stavu s přestupem v Hradci Králové bude zrychlení o 19 minut. Dále bude v neděli prodloužen spěšný vlak Sp 1793 s odjezdem z Trutnova v 15:41 až do Pardubic (příj. 17:20) s návazností na vlaky EC 155 do Žiliny a IC 513 do Opavy. Spěšný vlak Sp 1794 z Hradce Králové do Meziměstí bude v neděli veden již z Pardubic (odj. 18:32) s přípojem od vlaků railjet 78 z Grazu a IC 542 z Opavy.
  • Osobní vlak 6273 z Jaroměře (odj. 8:03) do Hradce Králové pojede i v sobotu

Tratě 040, 041, 044 a 047 (Ostroměř, Stará Paka, Hostinné, Vrchlabí, Teplice n. M.)

  • Na těchto tratích nedochází k žádným významným úpravám. Jediná změna se týká tratě 047 v úseku Teplice nad Metují – Adršpach. Vlaky Os 15756 s odjezdem z Teplic n.M. v 9:31 a Os 15757 s příjezdem v 10:25 pojedou v úseku do Adršpachu a opačně v sobotu celoročně, naopak sezónní posilové spoje Os 15774 a 15775 o hodinu dříve nepojedou v neděli.

Tratě 061, 062, 064 (Jičín – Kopidlno – Nymburk, Chlumec n. Cidl. – Křinec, Libuň – Sobotka)

  • Na tratích 061 Jičín – Nymburk, 062 Chlumec nad Cidlinou – Křineca 064Mladá Boleslav – Dolní Bousov – Stará Paka nedochází k žádným úpravám.
Nasazení moderních a modernizovaných vozidel v Královéhradeckém kraji v jízdním řádu 2015/2016
Trať
linka regionální dopravy
typ modernizo-vaného, popř. nového vozidla
počet nasazených souprav
podíl rozsahu dopravy v %
020
Hr. Králové – Letohrad
854 + 054 + 954
2
35
(Trutnov –) Chlumec n. C. – Velký Osek – Kolín
854 + 954
1
Chlumec nad C. – Hr. Králové
841
1 (víkend. provoz)
Choceň – Týniště n O. (– Náchod)
854 + 054
1
021
Hr. Králové – Letohrad
854 + 054 +954
2
66
Týniště n. O. – Doudleby n. O.
841
1
Týniště n. O. – Doudleby n. O.
814 + 914
1
022
Častolovice – Rychnov n. K. – Solnice
841
1
68
023
Doudleby n.O. – Rokytnice v O.h.
841
1 (víkend. provoz)
20
026/033
(Choceň –) Týniště n. O. – Náchod
854 + 054
1
90
Týniště n. O. – Náchod – Hronov
841
2
Týniště n. O. – Náchod – Hronov
814 + 914
2
Starkoč – Náchod – Broumov
814 + 914
3
031
Hr. Králové – Trutnov
854 +054 + 954
1
95
(Pardubice –) Hr. Králové – Náchod / Trutnov
854 + 054
2
Pardubice – Hr. Králové – Jaroměř
440
4
Pardubice – Hr. Králové
844, Bfhpvee
1
032
(Pardubice –) Hr. Králové – Náchod / Trutnov
854 + 054
3
82
Hr. Králové – Trutnov
854 + 054 + 954
1
040
Trutnov – Chlumec n. C. (– Kolín)
854 + 954
4
56
041
Hr. Králové – Jičín – Turnov
814 +914
5
93
047
Teplice nad Metují – Trutnov
814 + 914
2
(letní provoz)
41
061
Jičín – Kopidlno – Nymburk
814 + 914
3
93
064
St. Paka – Libuň (– Ml. Boleslav)
814 + 914
3
53

Novinky ve vlakovém jízdním řádu od 13. prosince v Pardubickém kraji

V neděli 13. prosince začne platit nový jízdní řád pro rok 2016. V Pardubickém kraji dojde k mírnému posílení dopravy na regionálních tratích. Dokončované zdvojkolejnění trati Pardubice – Hradec Králové v úseku mezi Stéblovou a Opatovicemi nad Labem přinese zrychlení vlaků a zároveň zlepšení přestupních návazností. K mírnému zrychlení spojů dojde díky zlepšení stavu infrastruktury také na trati Pardubice – Havlíčkův Brod. Zároveň se zlepší přestupní vazby v Pardubicích-Rosicích nad Labem a Pardubicích hlavním nádraží. Nový jízdní řád bude platit do 10. prosince 2016.

V novém jízdním řádu 2016 ujedou osobní a spěšné vlaky na území Pardubického kraje zhruba 4,79 mil. vlakových kilometrů. Při zohlednění přestupného roku 2016, který bude mít o dva pracovní dny více než rok 2015, se jedná o stejný rozsah (meziroční nárůst je 25 000 vlkm., tj. asi 0,5 %). V pracovní dny vyjede 626 vlaků, o víkendu 514 vlaků.

Nejvýznamnější změny v regionální dopravě v Pardubickém kraji

  • Nový koncept dopravy mezi Českou a Moravskou Třebovou a Dzbelem

Na základě objednávky kraje dojde k časovým posunům ranních vlaků ve směru z Moravské Třebové na Českou Třebovou. Ty pojedou zhruba o půl hodiny dříve a v pracovní dny budou začínat už v Chornicích, popř. ve Dzbelu. V úseku Chornice – Moravská Třebová tak pojede v pracovní dny ráno vlak každou hodinu. V průběhu dne dochází k dílčím úpravám omezení jízdy vlaků mezi Českou a Moravskou Třebovou, k úpravám omezení dochází také o prázdninách.

  • Vlakem opět až do Štítů

Po čtyřech letech bude možné pravidelným vlakem opět dojet až do Štítů v Olomouckém kraji, což je konečná stanice trati 024 Ústí nad Orlicí – Letohrad – Králíky – Štíty. Nově sem pojedou 3 páry vlaků (v neděli 2 páry). Na této trati dochází k drobným změnám u některých vlaků, jejichž cílem bylo zejména zlepšení návazností v Ústí nad Orlicí. O jeden pár se sníží nabídka vlaků na přechodu Lichkov / Miedzylesie. I tak lze ale během dne využít 4 páry spojů pro cestování mezi Pardubickým krajem a Dolnoslezským vojvodstvím.

  • Z Pardubic do Hradce Králové rychlostí až 160 km/h

Dokončené zdvojkolejnění traťového úseku Stéblová – Opatovice nad Labem umožní zrychlení vlaků mezi oběma krajskými městy, a to nejen díky zvýšení traťové rychlosti, ale také díky odstranění nutnosti čekání na protijedoucí vlaky ve stanicích Stéblová a Opatovice nad Labem-Pohřebačka. Spěšné vlaky vedené jednotkami RegioPanter tak zvládnou cestu z Pardubic do Hradce Králové za 17 minut (stejně tak i v opačném směru) a mohou dosáhnout rychlosti až 160 km/h. U ostatních vlaků se jízdní doba rovněž zkracuje. Nabídka vlaků přitom zůstává na stejné úrovni. Díky zrychlení dochází ke zlepšení přestupních návazností v Pardubicích-Rosicích nad Labem ve/ze směru Chrudim a v Pardubicích hl.n. na dálkové vlaky i osobní vlaky směr Přelouč a Kolín a opačně. Cestující z Opatovic nad Labem budou od nového jízdního řádu využívat zcela novou zastávku s pohodlnými nástupišti umožňujícími bezbariérový nástup do vlaků.

  • Revitalizace trati 238 umožní drobná zlepšení jízdního řádu

V rámci celkové obnovy tratě mezi Chrudimí a Hlinskem v Čechách se zřídila nová výhybna Cejřov poblíž Vrbatova Kostelce. Bude v několika případech denně využita pro křižování vlaků, čímž se zkrátí některé pobyty vlaků a celkově se mírně zrychlí doprava na této trati. V odpoledních hodinách bude ve směru z Pardubic na Chrudim cestujícím nabízí dopravce několik zrychlených osobních vlaků, které pojedou v úseku Pardubice-Rosice nad Labem – Chrudim bez zastavení a díky tomu budou mít výhodné návaznosti v Pardubicích hl.n. od vlaků EC / railjet ze směru Praha a v Pardubicích-Rosicích nad Labem od vlaků ze směru Hradec Králové. Ke zlepšení přípojových vazeb dochází i v opačném směru.

Změny v regionální dopravě na jednotlivých tratích Pardubickém kraji

Na tratích, které nejsou v přehledu zmiňovány, nedochází k podstatnějším změnám.

  • Trať 010 Kolín – Pardubice – Česká Třebová

Základní kostra nabídky vlaků v regionální dopravě v podobě osobních vlaků Kolín – Pardubice – Česká Třebová a zpět zůstává shodná se stávajícím jízdním řádem. Dochází pouze k menším minutovým posunům v souvislosti s časovými polohami vlaků v dálkové dopravě. Nově pojede osobní vlak Os 5003 s odjezdem z Přelouče v 6:08 směrem do Pardubic hl.n. i v neděli. Tím dojde k odstranění cca 2,5 hodinové prodlevy mezi vlaky v nedělních ranních hodinách. Nedělní Os 5040 pojede nově již ve 4:22 z České Třebové do Chocně (příj. 4:49), kde bude možné přestoupit na Os 5000 s odjezdem ve 4:52 a příjezdem do Pardubic v 5:28. Tím se zajistí doprava na denní směny v Pardubicích i v neděli a zároveň možnost přestupu na R 878 do Prahy s odjezdem z Pardubic v 5:34.

  • Trať 015 Přelouč – Prachovice

V návaznosti na časové posuny vlaků na trati 010 mezi Kolínem a Pardubicemi dochází v ranních hodinách k posunům odjezdů vlaků mezi Heřmanovým Městcem a Přeloučí. O víkendu pojede Os 25008 z Heřmanova Městce o cca 30 minut později, tj. v 6:42, a do Přelouče přijede v 7:03, čímž se zkrátí přestupní doby na rychlík směrem do Prahy (odj. 7:07) i na osobní vlak do Pardubic (odj. v 7:08). Další víkendový spoj pojede o hodinu později než v současnosti, čímž bude zajištěné lepší rozložení nabídky vlaků v ranních a dopoledních hodinách. Konkrétně pojede Os 25012 z Heřmanova Městce v 8:27. Také ve večerních hodinách dochází k drobným změnám. Vlak Os 25025 pojede už z Pardubic hl.n. (odj. 19:40) a z Přelouče pojede o 13 minut dříve (v 19:59), čímž se zkrátí přestupní doba od rychlíku z Prahy (příj. 19.50). O půl hodiny dříve pojede v neděli Os 25027 z Přelouče do Heřmanova Městce, a to již ve 22:00, čímž se zkrátí přestupní časy od rychlíku z Prahy (příj. 21.48) i vlaku EC ze Žiliny (příj. 21.56).

  • Trať 016 Chrudim – Borohrádek

Na základě objednávky kraje dochází k rozšíření dopravy mezi Holicemi a Borohrádkem na 6 párů vlaků v pracovní dny (nyní 4 páry) a 3 páry o víkendu (nyní 2 páry). Z Holic do Moravan pojede nově v pracovní dny mimo vánoční a školní prázdniny Os 25373 v 7:47, který má v Moravanech přípoj na Os 5022 (odj. 8:04) do Pardubic. Mezi Chrudimí a Moravanami nepojede pár osobních vlaků Os 25042 (současný odj. z Chrudimi v 5:10) a Os 25043 (odjezd z Moravan v 5:50).

  • Trať 017 Česká Třebová – Dzbel

Na této trati dochází k zásadní změně objednávky ze strany kraje, a to zejména v ranní dopravě. Je posílena doprava mezi Moravskou Třebovou a Chornicemi, resp. Dzbelem a mírně omezena nabídka vlaků mezi Českou a Moravskou Třebovou (dopoledne a o prázdninách). Nově tak v úseku Moravská Třebová – Chornice (popř. Dzbel) pojede v pracovní dny 7 párů vlaků (nyní 4 páry) a o víkendu 3 páry (nyní 2 páry). Ráno budou vlaky do České Třebové dojíždět cca o 30 minut dříve než v současnosti. Požadavkem kraje je zajištění návaznosti na rychlíky směr Choceň, Pardubice a Praha.

  • Trať 018 Choceň – Litomyšl:

Z hlediska časových poloh vlaků nedochází k významným změnám. Ruší se však Os 15046 z Chocně (odj. 11:41) do Vysokého Mýta a zpět Os 15047 (odj. 11:03). Os 15012 pojede z Vysokého Mýta (odj. 8.57) do Litomyšle (příj. 9.27) pouze o víkendu (nyní denně). Stejně tak Os 15013 s odjezdem z Litomyšle v 9:31 pojede do Vysokého Mýta pouze o víkendu (nyní denně), dále do Chocně pak pojede denně

Trať 019 Česká Třebová – Lanškroun:

Také na této trati se časové polohy vlaků významněji nemění. Dochází však k omezení některých vlaků. Konkrétně Os 12707 z České Třebové (odj. 5:50) do Lanškrouna nepojede v neděli a zpět pak nepojede Os 12706 z Lanškrouna (odj. 6:13) do České Třebové. Pouze v pracovní dny pojedou osobní vlaky z Lanškrouna do České Třebové v 7:36 (Os 12712) a zpět z České Třebové do Lanškrouna v 8:02 (Os 12715). Večerní vlak Os 12739 pojede z České Třebové v sobotu nově už ve 21:44, čímž se zkrátí přestupní doba od vlaku IC z Prahy (příj. 21:22). Zpět z Lanškrouna pojede Os 12738 v sobotu rovněž o 30 minut dříve, tj. už ve 22:06.

  • Trať 024 Ústí nad Orlicí – Štíty

Na této trati dochází k řadě dílčích změn, které přinesou zkrácení přestupních časů v přípojných stanicích. Nově pojedou 3 páry vlaků (v neděli 2 páry) až do Štítů.

Osobní vlak Os 7165 pojede nově z Ústí nad Orlicí (odj. 10:27) do Letohradu denně, čímž se odstraní současná tříhodinová prodleva mezi spoji o víkendu. Os 7167 s odjezdem z Ústí nad Orlicí v 11:46 pojede nově i v sobotu. Naopak pouze v pracovní dny pojede Os 7169 do Letohradu s odjezdem z Ústí nad Orlicí ve 13:46. V neděli ráno vznikne zcela nové spojení z Králicka do Ústí nad Orlicí zavedením Os 7156 s odjezdem z Králík v 5:03 a příjezdem do Letohradu v 5:43. Na něj naváže Os 7164 z Letohradu (odj. 5.46) do Ústí nad Orlicí (příj. 6:06), kde bude možné přestoupit na rychlík směr Praha (odj. 6:23). Dle požadavku kraje pojede Os 7144 (kromě neděle) z Lichkova již v 6:44 a do Ústí nad Orlicí přijede v 7.33. Přípojný Os 20542 pojede místo z Moravského Karlova pouze z Králík (odj. 6.27). V neděli pak jede Os 7188 z Lichkova v 7:23 do Ústí nad Orlicí (příj. 8.13) jako přípoj k rychlíku do Prahy (odj. 8.23). Denně pojede Os 7170 z Letohradu (odj. 11:46) do Ústí nad Orlicí, naopak pouze v pracovní dny pojede Os 7174 z Letohradu ve 14:46. Os 7176 pojede nově z Králík v pracovní dny v 18.00 a pojede až do Ústí nad Orlicí (příj. 19.09), kde bude možný přestup na rychlík směrem do Prahy (odj. 19.23). Ve večerních hodinách dojde k posunu Os 7184, který pojede cca o hodinu dříve, tj. z Červené Vody ve 20:37 a s příjezdem do Letohradu ve 21.29, čímž bude zajištěna doprava na noční směny. V sobotu bude tento vlak zrušen.

  • Trať 025 Dolní Lipka – Hanušovice

Kromě zrušení pátečního večerního páru vlaků 25027 a 25026 nedochází k žádným změnám v časových polohách ani omezení jízdy vlaků.

  • Trať 031 Pardubice – Hradec Králové – Jaroměř

Do provozu je uveden dvojkolejný úsek mezi Stéblovou a Opatovicemi nad Labem. Kromě zvýšení rychlosti až na 160 km/h umožní tato novinka také „letmé“ křižování vlaků na trati. Proti současnosti tak dochází ke zkrácení cestovních dob mezi oběma krajskými městy o 5 – 10 minut. Zastávkové vlaky tuto trasu ujedou obvykle za 22 – 23 minut, rychlíky a spěšné vlaky pak za 16 – 19 minut i se zastavením v Pardubicích-Rosicích nad Labem. Díky tomuto zrychlení se zlepšují přestupní návaznosti v Pardubicích-Rosicích nad Labem na osobní vlaky ve / ze směru Chrudim a v Pardubicích hl.n. zejména na osobní vlaky ve / ze směru Kolín. Do provozu je uvedena nová zastávka Opatovice nad Labem, která se nachází blíže středu obce. Naopak ve stanici Opatovice nad Labem-Pohřebačka již vlaky zastavovat nebudou. Ve stanici Stéblová pak bude většina vlaků stavět pouze na znamení.

Novinkou bude sjednocení časové polohy nočního vlaku 6220 z Pardubic do Hradce Králové, který nově pojede celotýdenně v 01:11 jako přípoj od vlaku IC ze směru Praha (příj. 1.03). Další novinkou je prodloužení spěšného vlaku Sp 1793 z Trutnova, který bude v neděli z Hradce Králové (odj. 17.01) pokračovat do Pardubic hl.n. (17:20), kde bude možné přestoupit mj. na vlak EC směrem do Žiliny (odj. 17.25). Zpět pak pojede z Pardubic jako Sp 1794 s odjezdem v 18:32 do Hradce Králové (příj. 18:50) a Meziměstí.

  • Trať 238 Pardubice – Havlíčkův Brod

Rozsah dopravy na této trati zůstává přibližně stejný, ale díky zlepšení parametrů tratě dochází k drobnému zkrácení cestovních dob a zejména zlepšení přípojných návazností v Pardubicích-Rosicích nad Labem ve / ze směru Hradec Králové a v Pardubicích hl.n. na vlaky na koridoru.

Vlak Os 5333 pojede nově z Pardubic v pracovní dny v 6:16 a do Hlinska přijede v 7:34. O víkendu pak pojede až v 6:27 jako Os 5363 a bude pokračovat až do Slatiňan, takže jej můžou využít zaměstnanci po noční směně. Vlak Os 5305 pojede z Pardubic hl.n. až v 9:52, čímž se zajistí přípoj od vlaku railjet ze směru Praha (příj. 9:47). O půl hodiny dříve než nyní pojede Os 5367 z Pardubic hl.n. (odj. 10:29) do Slatiňan. Os 5309 a Os 5314 pojedou nově v úseku Hlinsko v Čechách – Havlíčkův Brod i v sobotu, čímž se odstraní 4hodinová prodleva mezi spoji. Os 5357 s odjezdem z Pardubic hl.n. ve 14:27 nepojede nově v sobotu, naopak i v sobotu pojede Os 5337 s odjezdem z Pardubic hl.n. ve 14:59, což přinese lepší rozložení spojů v sobotním odpoledni. Rovněž také v sobotu pojede Os 5341 s odjezdem z Pardubic hl.n. v 18:27 a příjezdem do Chrudimi v 18:47. Noční Os 5361 pojede nově celotýdenně z Pardubic hl.n. v 01:11 jako přípoj od vlaku IC z Prahy hl.n.

Vlak Os 5354 přijede do Pardubic-Rosic n.L. už v 5:32, čímž bude zajištěn přípoj ve směru Hradec Králové (odj. 5:36). Os 5304 bude nově v úseku Hlinsko v Čechách – Pardubice hl. n. urychlen tak, že do Pardubic-Rosic n.L. přijede již v 9:02, díky čemuž zde bude zajištěn přestup na rychlík směrem do Hradce Králové a Liberce (odj. 9.07). Vlak Os 5364 o víkendu pojede až ze Slatiňan (odj. 10:35), do Pardubic hl.n. přijede v 11:02 jako přípoj k vlaku EC směrem do Prahy (odj. 11:12). Páteční noční vlak 5578 pojede nově z Chrudimi ve 23:59 s příjezdem do Pardubic hl.n. v 00:18.

  • Trať 261 Svitavy – Žďárec u Skutče:

Základní nabídka vlaků Svitavy – Polička – Borová u Poličky – Pustá Kamenice zůstává beze změny. Dochází jen k několika menším změnám. Vlak Os 15326 pojede z Poličky (odj. 8:31) do Pusté Kamenice pouze v pracovní dny. O víkendu místo něj pojede Os 15388, a to v 8:51 z Poličky do Borové (příj. 9:07), kde bude možný přestup na Os 15384 (odj. 9:17) do Čachnova. V úseku Borová u Poličky – Pustá Kamenice pak o víkendu nepojede Os 15328. V sobotu nepojede Os 15340 s odjezdem ze Svitav v 17:01 a také Os 15339 s odjezdem z Borové u Poličky v 16:14. Pouze v pracovní dny pojede Os 15331 v úseku Pustá Kamenice (odj. 11:02) – Polička (příj. 11:28).

Nasazení moderních a modernizovaných vozidel v Pardubickém kraji

V  jízdním řádu 2015/2016 budou nasazena moderní a modernizovaná vozidla ve stejném rozsahu jako v grafikonu 2014/15. Nasazena budou na těchto tratích:

  • Trať 010 Kolín – Pardubice – Česká Třebová: cca 90 % osobních vlaků – vratné soupravy s řídícím vozem, na vybrané vlaky je nasazena el. jednotka řady 471 CityElefant
  • Trať 018 Choceň – Litomyšl: v pracovní dny bude 100 % vlaků vedených motorovou jednotkou řady 814 Regionova
  • Trať 019 Česká Třebová – Lanškroun: na 100 % osobních vlaků bude nasazena motorová jednotka řady 841 RegioSpider
  • Trať 031 Pardubice – Hradec Králové – Jaroměř: na 95 % osobních vlaků bude nasazena jednotka řady 441 RegioPanter
  • Trať 238 Pardubice – Hlinsko v Čechách: na trati budou nasazené dvě jednotky řady 844 RegioShark, které zajistí 30 % osobních vlaků, na zbytku vlaků budou nasazené motorové soupravy 814 Regionova
  • Trať 261 Svitavy – Polička – Pustá Kamenice: nacca 80 % osobních vlaků bude nasazena motorová jednotka řady 841 RegioSpider.